Patronat Burmistrza

Regulamin przyznawania Patronatu Burmistrza Głowna

§ 1

Prawo przyznania patronatu Burmistrza Głowna, jako wyróżnień podkreślających szczególny charakter imprez lub wydarzeń organizowanych na terenie Gminy Miasta Głowno przysługuje wyłącznie Burmistrzowi Głowna.

§ 2

1. Patronat Burmistrza Głowna może być przyznany imprezom lub wydarzeniom o zasięgu co najmniej międzygminnym lub regionalnym.
2. W uzasadnionych sytuacjach Burmistrz może zadecydować o przyznaniu Patronatu Burmistrza Głowna imprezom lub wydarzeniom, o innym zasięgu niż wskazany w ust.1 niniejszego paragrafu.

§ 3

Przyznanie Patronatu Burmistrza Głowna odbywa się w oparciu o opinię merytoryczną (ustną lub pisemną) właściwego kierownika komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Głownie, na temat organizowanej imprezy lub wydarzenia.

§ 4

Patronat jest wyróżnieniem honorowym.

§ 5

Przyznanie Patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego ze strony Gminy Miasta Głowno.

§ 6

1. Z wnioskiem o przyznanie Patronatu Burmistrza Głowna imprezie lub wydarzeniu występuje Organizator.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1  składany jest na formularzu dostępnym na stronie Urzędu Miejskiego w Głownie: www.glowno.pl lub w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Głownie ul. Młynarska 15 pok. Nr 6. Wzór wniosku o przyznaniu Patronatu Burmistrza Głowna stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.

§ 7

1. Wniosek o przyznanie Patronatu Burmistrza Głowna powinien być złożony na co najmniej 4 tygodnie przed planowanym terminem organizacji imprezy lub wydarzenia.
2. W uzasadnionych przypadkach Burmistrz może uwzględnić wnioski złożone bez zachowania terminu określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu.
3. Wnioskodawca jest powiadamiany o przyznaniu bądź odmowie przyznania Patronatu niezwłocznie po podjęciu decyzji w tej sprawie przez Burmistrza. Powiadomienie może mieć formę pisemną bądź ustną.
4. Odmowa przyznania Patronatu Burmistrza Głowna nie wymaga uzasadnienia.

§ 8

1. Patronat Burmistrza Głowna może zostać przyznany imprezom lub wydarzeniom organizowanym jednorazowo bądź cyklicznie.
2. W przypadku imprez lub wydarzeń cyklicznych, organizator nie musi składać każdorazowo przed imprezą lub wydarzeniem wniosku o przyznanie Patronatu Burmistrza Głowna.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Burmistrz Głowna może w oparciu o opinię właściwego kierownika komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Głownie odebrać przyznane uprzednio wyróżnienie. O odebraniu Patronatu organizator informowany jest niezwłocznie.
4. Odebranie Patronatu Burmistrza Głowna nakłada na organizatora obowiązek bezzwłocznej rezygnacji z używania wyróżnienia.

§ 9

Ewidencję złożonych wniosków o przyznanie Patronatu Burmistrza Głowna prowadzi Referat Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Głownie.

§ 10

1. Organizator imprezy lub wydarzenia, któremu przyznano Patronat Burmistrza Głowna zobowiązany jest do poinformowania uczestników przedsięwzięcia o przyznanym wyróżnieniu.
2. Organizator imprezy lub wydarzenia, objętego Patronatem Burmistrza Głowna zobowiązany jest do umieszczenia informacji na ten temat we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych. Ma on również obowiązek umieszczenia znaków promocyjnych Gminy Miasta Głowno w widocznym miejscu, podczas trwania imprezy lub wydarzenia.

§ 11

Niewywiązanie się ze zobowiązań zawartych w § 10, może stanowić podstawę do odmowy przyznania organizatorowi imprezy lub wydarzenia Patronatu Burmistrza Głowna w przyszłości.