GŁOWNO - Strona Miasta Głowna

Linki

Szybkie linki

Rotator top

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Szybkie linki

Kalendarz

Dziś jest:
 19 listopada 2017

Wyszukiwanie

Nawigacja

Menu dodatkowe:

Kalendarium

«listopad 2017»
P W Ś C P S N
1 2 3 4 dzień: 5
6 7 8 9 10 dzień: 11 12
13 dzień: 14 15 dzień: 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 dzień: 26
27 28 29 30
  • CZERWIEC – Głowno w Projekcie Plażówka
    CZERWIEC – Głowno w Projekcie Plażówka
    W sąsiedztwie plaży i kąpieliska na zalewie Mrożyczka w Głownie funkcjonują boiska do piłki plażowej, z których chętnie korzystają miłośnicy tej dyscypliny sportowej. W roku 2012 Głowno włączone zostało do Projektu Plażówka. Od tej chwili kolejne edycje turnieju odbywają się również w ramach Projektu Plażówka.
  • MAJ/CZERWIEC – Rodzinny Piknik Biegowy
    MAJ/CZERWIEC – Rodzinny Piknik Biegowy
    To impreza plenerowa łącząca sportową rywalizację z aktywnym, rodzinnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu. Patronuje jej Burmistrz Głowna. Co roku przyciąga kilkuset zawodników w wieku od dwóch do kilkudziesięciu lat.
  • SIERPIEŃ – Święto Miasta
    SIERPIEŃ – Święto Miasta
    Obchody Święta Miasta. Od roku 2012 odbywają się w formule jednodniowej. Impreza ta łączy koncerty gwiazd muzycznych z piknikiem i atrakcjami dla całych rodzin. Impreza ta przyciąga rokrocznie nad głowieńską Mrożyczkę kilka tysięcy osób, wśród nich nie tylko mieszkańców Głowna i najbliższych okolic, ale także mieszkańców dalszych zakątków Regionu Łódzkiego i kraju.
  • MAJ – Rodzinny Piknik Biegowy
    MAJ – Rodzinny Piknik Biegowy To impreza plenerowa łącząca sportową rywalizację z aktywnym, rodzinnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu. Patronuje jej Burmistrz Głowna. Co roku gromadzi blisko 400 zawodników w wieku od kilku do kilkudziesięciu lat.
  • MAJ – Festiwal Orkiestr Dętych
    MAJ – Festiwal Orkiestr Dętych
    Organizatorem tej imprezy plenerowej jest Miejski Ośrodek Kultury w Głownie. Co roku gromadzi ona na plenerowej scenie w Głownie blisko 400 muzyków. Festiwal łączy w sobie prezentację muzyczną z piknikiem. Uczestników konkursu ocenia profesjonalne jury złożone z wykształconych muzyków, kapelmistrzów i nauczycieli gry na instrumentach.

Treść strony

Szkoła Podstawowa nr 3 w Głownie - Uczniowie testowali roboty

O tym, co to znaczy "programować", czy każdy może to robić, czy warto i jak zacząć – przekonali się uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Głownie, która krok po kroku realizuje program Szkoła z Klasą 2.0.

Uczniowie SP3 testowali „Ozobota”- małego, niepozornego robota, zdobywcę nagród głównych w kategorii „Best Robot”, zabawkę roku 2016. Ozobota można programować za pomocą kolorowych kodów rysowanych flamastrami lub z wykorzystaniem komputera.
W klasach I-III mały OzoBot rozpoznawał odpowiednie sekwencje kolorowych linii, które narysowały dzieci i podążał ich śladem. Za pomocą flamastrów w bardzo prosty sposób dzieci pisały swój pierwszy program - Jak pomóc pszczole dolecieć do ula, a przy okazji uczyły się dokładności, pracy w grupie i podstaw programowania? Wystarczyła kartka papieru i kolorowe flamastry, no i oczywiście robot, który pełni funkcję pszczoły. Każde dziecko dostało kartki i mazaki, na których malowało drogę Ozobotowi i kolorowe kody, dzięki którym roboty kręcą się, przyspieszają i zmieniają kolory.

Ozobot odegrał rolę pszczoły, która musi zebrać pyłek, wrócić do ula i wyprodukować miód. Podczas lekcji dzieci dowiedziały się, że miód jest zdrowy, a pszczoła jest bardzo pożytecznym owadem. Ponadto uczyły się podstaw programowania. Dzieci były zaciekawione, chętne do pracy. 
Klasy IV, V i VI próbowały swoich sił w programowaniu robota z platformą OzoBlockly, czyli wizualnym edytorem, który wprowadził ich w świat programowania. 
Ruch OzoBota był urzeczywistnieniem ich działań. Uczniowie rozwiązywali problemy i podejmowali decyzje, ale przede wszystkim uczyli się cierpliwości.
SP3 w Głownie jest otwarta na nowinki technologiczne, dlatego też udało się w niej przetestować drugiego robota mBot, wypożyczonego z firmy Trobot. Przez cały tydzień uczniowie testowali, bawili się i poznali  jego  możliwości. Robot jest zaprogramowany tak, że omija większe przeszkody, jeździ po planszy "trzymając się" czarnego koloru. Uczniowie z klas V i VI zaprogramowali robota przy użyciu bloczków programu mBlock skorelowanego ze Scratchem. Dzięki pomysłowości uczniów, uzdolnionych muzycznie, robot grał melodię "Wlazł kotek na płotek". Kolejny program umożliwiał sterowanie robotem za pomocą strzałek umieszczonych na klawiaturze. Robot potrafi tez zmieniać kolory i poruszać się w każdym kierunku. 
W czasach popularyzacji nowych technologii, nieuchronnym jest poszerzanie oferty dydaktycznej o naukę programowania i zajęć z robotyki. Zalety kodowania zaczęli dostrzegać również rodzice. Roboty i gry edukacyjne pojawiają się na listach prezentów, zastępując telefon czy tablet. Jest to wybór właściwego rozwiązania, które zainteresuje dziecko i wesprze jego rozwój intelektualny. 
                                                                                                                           

Autor: SP3 w Głownie

Dane kontaktowe

 

Urząd Miejski w Głownie
ul. Młynarska 15
95-015 Głowno
Tel. (48) 42 719 11 51
Fax. (48) 42 719 11 51
e-mail: sekretariat_um@glowno.pl

Skrzynka podawcza na ePuap
/UMGlowno/Skrytka

Konto dochodów Budżetu Miasta Głowna
69 8787 0000 0024 6899 2000 0008
 

 

Godziny otwarcia

 

pon - piąt: 08:00 - 16:00

Godziny pracy kasy Urzędu

pon - piąt: 08:00 - 15:00

 

Dojazd

Lokalizacja gminy Głowno na mapie Polski
do góry

Stopka

Urząd Miasta w Głownie 2017. Creative Commons - CC BY 3.0
Licznik odwiedzin: 839

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.